Per què fer un taller de creació per a espectadors

Entrevista de Marta Galán a Agost Produccions

j&m_fic_maig2016_1042x576

‘Preparant el taller de creació per a espectadors que farem amb la Marta Galán durant aquest juliol al Grec, ens va plantejar algunes preguntes que ens han obligat a reflexionar sobre el que fem, sobre per què proposem un taller de creació per a espectadors. Ens ha portat uns dies respondre-les, aquí ho teniu.’

Continua la lectura de Per què fer un taller de creació per a espectadors

Per què preparar el cos?

Conversa amb Jaime Conde-Salazar

previa_jaime_c-s_1_1042x576

El performer i teòric Jaime Conde-Salazar va preparar una experiència abans de veure l’espectacle ‘Introducció a la introducció’ de Societat Doctor Alonso. En un espai diàfan, Salazar va disposar uns quants coixins repartits a terra. Amb la llum artificial apagada i només il·luminada per la claror de l’exterior, la sala es va anar enfosquint a mesura que avançava la tarda, fins a la foscor a l’última hora.

Continua la lectura de Per què preparar el cos?

Entrevista a Noelia Adánez, impulsora de Teatro del Barrio

tdb_1042x576_1

‘En el marc d’una jornada professional al voltant del nou rol dels espectadors escènics, vam convidar a una de les responsables de Teatro del Barrio, una iniciativa político-cultural arran de les mobilitzacions del 15M a Madrid, que s’ha formalitzat en una cooperativa de consum cultural. L’entrevista es va publicar a La Directa el març de 2016.’

Continua la lectura de Entrevista a Noelia Adánez, impulsora de Teatro del Barrio

Noves formes del teatre polític

Conferència de Roger Bernat

L’artista Roger Bernat fa temps que reflexiona sobre el concepte de públic a través dels seus espectacles, un element del teatre que sembla que aparegui per art de màgia al segle XX. En aquesta conferència fa un recorregut històric sobre aquest concepte tal i com l’entenem avui, des de Molière fins a l’actualitat. És precisament amb l’aparició del públic que apareix un tipus de teatre que interpel·la directament a l’espectador. Per a Roger Bernat, allò que té sentit en una obra de “teatre polític” és quan aquesta altera el sistema de valors de l’espectador.’

Continua la lectura de Noves formes del teatre polític

Nous estatuts i velles paradoxes del teatre de participació

Conferència de Roberto Fratini

‘En aquesta conferència, el dramaturg i teòric de la dansa Roberto Fratini il·lustra algunes paradoxes del “teatre de participació”, un tipus de teatre en que el públic és mobilitzat i activat, convertint-se en protagonista d’una performance creada, dissenyada i tramada per uns autors. Al llarg d’aquesta conferència s’estudien els costats foscos de la participació com a valor.’

Continua la lectura de Nous estatuts i velles paradoxes del teatre de participació

Art, escena i activisme social

Diàleg amb Esther Vivas, Toni Casares, Marta Galán i Ada Vilaró

escena-activisme_1042x576

‘Cada vegada més estan proliferant els grups i les cooperatives de consum alimentari: gent que no està satisfeta amb el menjar que troben al mercat o al súper i s’organitzen per establir una relació directa amb els productors locals i de productes ecològics. I en l’àmbit cultural? Què passa amb els espectadors descontents amb l’oferta actual? Les associacions d’espectadors, són equivalents als grups de consum? Per què és important l’aliment artístic?’

Continua la lectura de Art, escena i activisme social