Dramatúrgies del debat

Conferència de Roberto Fratini

debats-fratini_1042x576

“Les trobada entre el públic i els artistes després dels espectacles (col·loquis amb la companyia, postfuncions, aftertalks, bord-de-scène…) han proliferat amb força els darrers anys. Però, quins són els pressupòsits ideològics en els quals es basen, i quins són els seus efectes?”

Roberto Fratini en farà una dissecció al llarg de la qual plantejarà, per exemple, si la trobada entre públic i artista és un deure/obligació dels artistes i un dret/privilegi del públic; si aquest encontre és l’única o fins i tot la millor manera de produir coneixement, o si seria preferible el desencontre…

Roberto Fratini Serafide és professor de Teoria de la Dansa a l’Institut del Teatre, dramaturg i teòric de l’art.

Aquesta conferència va tenir lloc el 20 de desembre de 2017 al Mercat de les Flors, dins d’un cicle de conferències sobre implicacions polítiques de la condició d’espectador i de públic (juntament amb El públic mediadorPedagogies de les espectadoresL’espectador ignorant).

L’activitat va rebre el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (mitjançant dues subvencions, per a la realització de projectes i activitats de ciutat, i per al desenvolupament de públics per a la cultura, respectivament), i la col·laboració del Mercat de les Flors i el MACBA Museu d’Art Contemporani de Barcelona.

Podeu escoltar l’àudio de la conferència aquí:

 

Més materials:

Roberto Fratini, Renegociar las dramaturgias del debate (manifest). 

Arxiu de converses sobre espectacles, realitzades en el marc de Dramatúgies del debat.